fit

Zupa krem z brokuła

Dodane przez Aleksandra Olewińska - 20:51

Dzieńdoberek!
Dziś chcę podzielić się fajnym przepisem... Któregoś dnia postanowiłam zrobić zupę - krem z brokuła... To było moje pierwsze podejście do zrobienia tej zupy. Nigdy wcześniej jej nie robiłam więc chciałam spróbować jak mi wyjdzie :) No i wyszła przepyszna, bardzo nam smakowała a do tego miała przepiękny zielony kolor. Bardzo łatwa, smaczna, syta i zdrowa zupka! Mniam... :)
Wyszło jej sporo, wystarczy dla ok. 6 osób.






Składniki: 


3 łyżki masła
1 cebula, posiekana
3 duże marchewki, pokrojone
2 ziemniaki, pokrojone (opcjonalnie)
1 ząbek czosnku, posiekany
1 l wody
2 kostki rosołowe

1 średni brokuł w różyczkach

4-5 łyżek śmietany

0,5 łyżeczki zmielonego czarnego pieprzu

15 g posiekanej natki pietruszki

grzanki (opcjonalnie) 


Masło rozpuścić na patelni na średnim ogniu, dodać posiekaną cebulę, marchew i czosnek i podsmażać 5 minut, aż wszystko zmięknie.
Do garnka wlać 4 szklanki wody i dodać kostki rosołowe; doprowadzić do wrzenia. Dodać podsmażoną mieszankę z cebuli, pokrojone drobno ziemniaki oraz brokuły. Zmniejszyć gaz i gotować pod przykryciem od 15 do 20 minut lub do momentu kiedy brokuły lekko zmiękną.
W blenderze zmiksować zupę partiami, a następnie wlać z powrotem do garnka. Dodać śmietanę, posypać pietruszką i grzankami.

Grzanki robiłam sama z pokrojonego w kosteczkę chleba. Wystarczy zarumienić je na patelni z ulubiona przyprawą. Ja posypałam je granulowanym czosnkiem, ziołami prowansalskimi i pieprzem cayenne. 

Smacznego! :)

  • Udostępnij:

Może Ci się także spodobać

0 Komentarze

Nie zgadzam się na kopiowanie i rozpowszechnianie treści bloga oraz zdjęć bez mojej zgody. Obsługiwane przez usługę Blogger.